İletişim Fakültesi

iletişim.gif (20.65 MB)

1948’de Şehzadebaşı’nda Müderris Yahya Fehmi Tuna tarafından ilk gazetecilik okulu, ‘İstanbul Gazetecilik Okulu’ adıyla orta dereceli bir eğitim kurumu olarak açılmıştır. Yahya F. Tuna’nın kurduğu bu okul, 1966-1967 yılında Fındıkzade’deki binasına taşınarak bugünkü İletişim Fakültemizin nüvesini teşkil etmiştir. 1966-1967 eğitim - öğretim yılında özel teşebbüs olarak kurulan İstanbul Özel Gazetecilik Okulu 1971 yılında devletleştirilerek İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ne ‘İstanbul Gazetecilik Yüksekokulu’ adıyla bağlandı. 1973 yılında öğretim süresi 4 yıla çıkarıldı.

20 Temmuz 1982 tarihinde yürürlüğe giren 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Basın - Yayın Yüksekokulu olarak adı değiştirildi ve Marmara Üniversitesi’ne bağlandı.

Fakültemizde öğrencilerin pratik yapması için Medya Merkezi, Haber Atölyesi gibi birimler bulunmaktadır. Öğrencilerin pratiğe yönelik derslerinde kullanmaları için Mac Laboratuvarı bulunmakta ayrıca öğrenciler projeleri için kamera, fotoğraf makinesi gibi imkanlardan yararlanmaktadır. Fakültemizde aktif bir şekilde etkinlikler, atölyeler düzenleyen 3 öğrenci topluluğu bulunmakta ve öğrencilerin hem alana özgü deneyimler kazanmasını sağlamakta hem de sosyalleşmelerine yardımcı olmaktadır. Fakültemizde sık sık sektör çalışanları ile iş birliği çerçevesinde seminer, atölye gibi etkinlikler yapılmaktadır.

Gazetecilik Bölümü'nün içerisinde Genel Gazetecilik, Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği, Basın Yayın Tekniği ve Bilişim olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Gazetecilik Bölümü bilginin ve bilgi iletişiminin önemini göz önüne alarak medya ve haber odaklı derslerle eğitim programını oluşturmuştur. Fakültemiz, medya eğitimi, medya okuryazarlığı, medya eleştirisi, medya analizi, haber toplama ve yazma teknikleri gibi genel gazetecilik bilgilerini öğrencilerine kazandırmayı hedeflemiştir.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün içerisinde Kişilerarası İletişim, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Halkla İlişkiler olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü gençleri halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilincinde, bu gücü sosyal sorumluluk sınırları içinde kullanmak gerektiğine inanan çalışanlar olarak iletişim sektörüne kazandırmayı amaçlamaktadır.

Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, Radyo-Televizyon, Sinema, İletişim Bilimleri ve Fotoğrafçılık olmak üzere dört anabilim dalından oluşmaktadır. Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü, radyo ve televizyon yayıncılığı ve yapımcılığı ile sinema sektörü için nitelikli eleman yatiştirmeyi amaçlayarak toplumsal, siyasal ve ekonomik olayları kavramaya yönelik uzmanlık bilgileri veren iletişim konularında eğitim ve araştırma yapan bir bölümdür.

İş Olanakları

Fakültemiz, mezunlarına medya sektörü (muhabir, gazeteci, senarist, montajcı, kameraman, sayfa sekreteri, editör, radyo-tv program yapımcısı, haber spikeri ve sunucusu vb.), pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve satış bölümleri (halkla ilişkiler uzmanı, tanıtım sorumlusu, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metin yazarı, kreatif direktör, ürün/marka sorumlusu vb.), insan kaynakları ve personel bölümleri, turizm, ulaştırma, bankacılık, sigortacılık sektörleriyle ilgili birimler, kurum ve kuruluşların protokol birimleri (basın/medya ilişkileri koordinatörlüğü, danışmanlık vb.), basın işletmeciliği ve bilişim sektörü, kamuoyu ve pazar araştırma sektörlerinden, akademik kariyere uzanan geniş iş olanakları sağlamaktadır.

Fakülte sayfasını ziyaret etmek için tıklayınız.


Bu sayfa Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından en son 31.07.2023 13:31:47 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM